2 způsoby, jak se zábavně zbavit věcí


Když doma vytřídíte věci, které už nechcete, je škoda je jen tak vyhodit. Pokud jsou ještě funkční a hezké, podělte se o ně s přáteli. Tady jsou dva tipy, jak na to.

Tyhle způsoby jsou ozkoušeny na lidech, dokonce mých nejbližších. A fungují. Už několikrát jsem se takhle zbavila oblečení a jednou knížek, obě akce ale určitě půjdou použít i na další věci.
Fantazii se meze nekladou, důležité je, abyste si tohle zbavování věcí užili.
  1. Bazárek s oblečením

Po mé první vlně minimalismu mi doma zbyla ohromná taška. Byla plná oblečení, ale i bižuterie, knih nebo třeba laků na nehty. Věci to byly hezké, takže jsem je nechtěla vyhodit a napadlo mě, že bych je mohla nabídnout kamarádkám.
Svolala jsem tedy u mě doma událost. Vyzvala jsem kamarádky, aby přinesly své oblečení a další věci na výměnu a samozřejmě něco dobrého k pití a jídlu.
Takhle úhledně to sice nevypadalo, ale fotky z bazárku bohužel nemám.

Výsledek byl skvělý. Pár kousků oblečení, které jsem už nenosila, nyní nadšeně nosí moje kamarádky. A naopak - nesnáším nakupování a takhle jsem si pomohla k novým věcem velmi zábavnou formou. Celý večer jsme totiž pily víno, povídaly, zkoušely vyřazené laky a nakonec si domů odnesly nové věci.
Všechny nerozebrané věci zůstaly podle domluvy u mě a já je odnesla do Veronicy. Bazárek jsme od té doby několikrát zopakovaly a je fajn vidět, jak na něj nosíme stále méně věcí. To je ten problém, když se přátelíte s minimalistkami. :)  

2. Facebooková burza knih

Takhle vypadala fotka knih na Facebooku.
Probírání knihovny pro mě bylo noční můrou a nedokázala jsem si představit, že bych se zbavila jediné knihy. A pak jednou přišel aha moment - podívala jsem se na naši přetékající knihovnu a uviděla knihy, které jsem sice četla, ale už nikdy je číst nechci.
Tyhle knihy zabíraly místo novým a zakrývaly oblíbené, takže musely pryč. Probrala jsem jsem od nich knihovnu a co se nerozebralo na bazárku, na jedné hromadě vyfotila.
Fotku jsem nahrála na Facebook s komentářem, že se zbavuji knih a nic za ně nechci. Důležitým bodem bylo, že knihy předám pouze osobně, protože se nechci stresovat na poště.
Až na jednu knihu se rozebraly úplně všechny a předávala jsem v Brně, Praze i Liberci. Potkala jsem se přitom s přáteli, které jsem už léta neviděla a bylo to moc příjemné. I přes výslovné upozornění mi tato akce samozřejmě také vynesla několik čokolád. ;)

Jak se věcí zbavujete vy?

Komentáře

  1. Perfektní tipy! Já napsal článek o tom, jak jsem se pustil do knižního minimalismu, kdyby tě to zajímalo, mrkni na: http://dvazelenaci.cz/jak-na-knizni-minimalismus-2/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky