3 rady pro život s ne-minimalistou

Ne každý má doma partnera, který nadšeně sdílí představu o vlastnictví minima věcí. Není to problém, je to výzva!


1. Poznej svého ne-minimalistu

Když někdo není minimalista, nutně to neznamená, že je horder. Sice se to zdá jasné, ale já na to chvíli zapomněla. Na začátku mé cesty za minimalismem jsem se cítila zavalená věcmi. Projevilo se to zejména v našem mini-bytě, odkud jsem vyházela několik tašek oblečení, papírů a jiného bordelu, a přesto se zdál efekt nulový.

Když máte málo věcí, je i nepořádek menší.

Rozhlížela jsem se, co dalšího bych mohla vyhodit. Martinův stůl zavalený hromadou všeho možného k tomu vybízel, stejně jako jeho šuplík s drátky. Ano, šuplík s drátky. Martin ale drátky bránil, tak jsem ho trochu naštvaně označila za hordera.


Téma jsme od té doby probírali mnohokrát a mně došlo, že jsem k Martinovi nebyla fér. Věci (ani drátky) cíleně nesbírá, po pokoji odkládá jen ty, které už má. Tenhle “bordel” navíc dělá jen na svém stole a ve svých šuplících.

2. Nebuď minimalistický fašista

Mně dává minimalismus smysl, Martinovi ne. Třeba to časem přijde, ale výčitkami nebo přednáškami se to neurychlí. Navíc by to ani nemělo smysl. Jakákoli změna, kterou chceme v životě udělat, musí totiž vycházet od nás samotných.


Lepší než minimalistický teror okolí je proto minimalistický život. Když budete spokojenější a začnete častěji říkat “ne”, lidé se začnou ptát proč. A tak nechávám Martinovy drátky na pokoji.

Kdož bez viny... takhle vypadal můj pracovní stůl v roce 2009, když jsem maturovala.

3. Buď tolerantní

...ale mysli na to, že i tobě musí být dobře. Martin si může vršit věci na svém stole do aleluja. Když se ale začne rozlézat i na můj stůl, ohradím se. Hodně jsme mluvili o tom, jak to kdo s úklidem má a co je pro koho důležité. Už chápu, že sbírka drátků je důležitá pro Martinovo domácí kutilství a že hromada bordelu na stole je ve skutečnosti dobře organizovaný chaos.

Tolerance je důležitá v každém vztahu, komunikace je ale ještě mnohem důležitější. To abyste věděli, co a proč máte vlastně tolerovat. ;)

Komentáře

Oblíbené příspěvky